A Bosch és a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) összesen hatmillió euróra pályázik: a programterv keretében hat-nyolc nagyszabású, a következő négy év K+F fejlődési irányait jelentősen befolyásoló projekt megvalósítását foglalja magába.
Az innovációs célok fókuszterülete a gépjármű-közlekedés, a konkrét fejlesztések a biztonságot és kényelmet, a környezetszennyezés csökkentését és üzemanyag-megtakarítást, és a megbízható elektronikát célozzák.
A Bosch csoport budapesti központjában még februárban megtartott stratégiai egyeztetésen Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, Bokor József, az MTA-SZTAKI intézetének tudományos igazgatója, Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője, Oliver Schatz, a Robert Bosch Kft. műszaki területekért felelős elnöke és Szászi István, a Budapesti Fejlesztési Központ osztályvezetője vett részt. A februári találkozót a programterv résztvevői a tavaly szeptemberben aláírt hosszú távú együttműködést megalapozó egyezmény fontos mérföldkövének tartják.
„A Bosch évek óta a műszaki tudásbázis egyesítésén, az oktatás, a különböző üzleti szektorok és tudományágak közötti együttműködés fejlesztésén dolgozik. Ez a konzorciumi együttműködés a Bosch komoly innovációs elkötelezettségét jelzi és a mára már kézzel fogható projektek azt bizonyítják, hogy a Bosch Tudásközpont valóban a műszaki tudástranszfer hosszú távú intenzitását szolgálhatja” – mondta Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
A konzorciumi partnerek tevékenysége kiterjed az oktatásra és a humánerőforrás fejlesztésére is, amelynek keretében megkezdődött a gépjárműipari mérnökök képzésének és tantervének átalakítása, s a felek a közeljövőben új Bosch tanlaborok kialakítását és az elméleti oktatást támogató tananyagok közös fejlesztését tervezik.
Egymást erősítő együttműködő partnerekként példaértékű vállalkozást hoztunk létre az akadémiai kutatóintézet-hálózatban elért eredmények ipari hasznosítására – mondta az együttműködésről Pálinkás József MTA-elnök.
Forrás: IP